tisdag 6 maj 2008

Avundsjuka och längtan

Jo, så är det, jag är avundsjuk! Avundsjuk på grannarna som kommit så långt. Några får marken shaktad, andra kan redan gå in i sitt hus och någon sliter med att få en fin gräsmatta! Inte för att jag missunnar dem, absolut inte. Det är bara det att jag också skulle vilja kunna gå in i vårt hus snart, jag vill också pyssla med en trädgård (ja, faktiskt, jag har blivit lite biten efter ytterligare en vända på vår lilla uteplats under de första majdagarna. Trots träningsvärk...), planera rummen, åka vändor till IKEA. Snart...snart.

För att "stå ut" med väntan funderar jag över vilka bonusar det finns att njuta av i Lund (som inte blir detsamma när man bor i Kävlinge) så länge:
- Glass helt spontant på Per Tutti:s uteservering i solgasset
- Att kunna sticka iväg till jobbet när jag vill utan att ha koll på tåg- eller busstider
- Hoppa in för några chokladpraliner från Ahlgrens när jag...eller ja, det kan jag ju göra sen också, i väntan på tåget...
- ...kommer inte på mer...
...åh, vad jag längtar!!!

6 kommentarer:

Kim sa...

Känner igen känslan. Men så vips är arbetet på ens egen tomt igång och man blir plötsligt en av de där på andra sidan stängslet... :)

Ni borde inte ligga långt efter oss tycker jag, gjorde iaf er slutbeställning rätt kort efter. Vad har ni fått för preliminärt stomleveransvecka?

Emma sa...

Ja, till slut blir det väl så, men just nu känns det väääldigt långt borta.

Preliminärt (=bara från säljarens sida) kommer stommen v37 :o

Kim sa...

Oj, då förstår jag känslan ännu bättre, trodde ni var en månad efter oss eller däromkring :) Passa på och bestäm kakel (vilket ni iofs har gjort), färger & tapeter, lampor och dylikt under tiden, det gjorde vi i viss mån iaf och det känns skönt nu...

Sofies värld sa...

Du får köpa en sådandär kalender och räkna ner dagarna genom att stryka dem med en fet spritpenna. Lukta inte på den bara, man kan bli yr.

Jag tycker de känns som de är alldeles för kort tid tills ni kommer begära flytt hjälp av lilla mig. Men jag kommer, jag lovar.
Ni är snart framme.

Puss Lillstrumpa

Susanne sa...

Jag känner oxå igen känslan...Vi var i princip ute och tittade på vår tomt/grund/hus en gång i veckan...Vissa perioder hände det abslolut ingenting men det rullade ändå så sakteliga på och plötsligt var vi husägare!! En härlig känsla!! Nu kan jag gå och dra upp ogräs på vår alldelles egna tomt :)

Det jag saknar med Lund och som ni kan njuta lite extra av är:
1)Motionspåren.
Jag är absolut ingen sportfåne men det är skönt att kunna ta sig en joggingtur ibland..Här ute på Gryet finns inga motionsspår och det märks tyvärr på konditionen...
2)Den lokala ICA butiken.
Jag gillade att ha gångavstånd till den lokala ICA butiken på Östra Torn. Det är i längsta laget att gå ner till Kävlinge city och hem igen med två tunga ICA-kassar..
3)Kaffe latte!
Jag som älskar kaffe latte kan inte köpa det i Kävlinge city..Man åker ju inte direkt in till Lund för att köpa en kaffe latte :)

Emma sa...

1. Motionsspåren, ja...Jag kommer sakna backarna, helt klart! Har dock redan tittat ut lite joggingspår. Visserligen inte direkt vid Gryet, men inte långt bort.

2. Ja, även om vår när-ICA är allt annat än bra så är det ju inte helt fel...

3. Va! Finns det inget café i Kävlinge??? Jag kommer att dö! Långsamt och plågsamt...
Var jobbar du någonstans?